Jdi na obsah Jdi na menu
 


10. Význam a úkoly maloobchodu

24. 3. 2007

Maloobchod

je článek obchodního subsystému, který zabezpečuje směnu zboží mezi výrobcem a konečným zákazníkem.

Základním prvkem jsou provozní jednotky.

 

Úkoly maloobchodu – nakupuje zboží buď ze skladů nebo přímo u výrobce a nakoupené zboží prodává ve svých prodejnách zákazníkům. Dále poskytuje služby, jimiž uspokojuje potřeby lidí.

 

Význam maloobchodu je

-         v plynulém zásobování obyvatelstva zbožím v potřebné kvalitě, struktuře, místě a čase

-         udržuje na prodejnách  sortiment zboží odpovídající poptávce

-         provádí výzkum spotřebitelské poptávky

-         rozšiřuje prodejní síť

-         zavádí nové formy prodeje

-         dodržuje zásady hygieny prodeje, poctivosti prodeje, bezpečnosti práce, pravdivě informuje zákazníka a dbá na pravdivou reklamu

 

Zásady maloobchodu

-         zásada zisku ( provádí takové služby, které přinášejí zisk)

-         zásada dobrého jména (vzbuzuje důvěru u zákazníka profesionálními službami a poctivou prací zaměstnanců)

-         zásada růstu ( rozšiřuje svou činnost a část zisku vkládá do rozšiřování prodejních aktivit.)

 

Shrnutí :

Maloobchod můžeme charakterizovat jako článek obchodního subsystému, který zabezpečuje směnu výrobků mezi výrobcem a konečným zákazníkem. Zboží nakupuje buď ze skladů velkoobchodu nebo přímo u výrobce.

Význam maloobchodu je v plynulém zásobování obyvatelstva spotřebním zbožím v odpovídající kvalitě, struktuře, místě a čase. 

K výkonu své činnosti musí mít maloobchod účelně rozmístěnou síť prodejen, aby mohl poskytovat co nejlepší služby jak z hlediska výběru zboží, tak z hlediska rychlosti a kvality obsluhy. Každá prodejna působí v určitém vztahu a ve vzájemné interakci s ostatními prodejnami, ostatními typy občanského vybavení, s dodavateli a s obyvateli bydlícími v okolí.

Předpokladem úspěšné činnosti maloobchodu je dokonalá znalost požadavků zákazníků. Současný trend rozšiřování a prohlubování maloobchodní sítě preferuje proto především výstavbu velkých prodejních center, supermarketů a hypermarketů.

 

Komentáře

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA