Jdi na obsah Jdi na menu
 


28. hodina Písemnosti spojené s prováděním inventarizace

4. 8. 2009

28. hodina Písemnosti spojené s prováděním inventarizace

 

Provádí se většinou buď písemně nebo elektronicky.

Při fyzické inventarizaci se sepisují jednotlivé položky zboží na zvláštní archy, tzv Invenrurní listy, které obsahují tyto rubriky, které jsou uspořádány pro přehlednost ve sloupcích pod sebe

 

V záhlaví každého soupisu je pořadové číslo Inventurního soupisu, název provozovny a další identit. údaje.

Dále ve sloupcích následuje číslo řádku, název a bližší specifikace zboží, měrná jednotka, počet měrných jednotek, cena za jednotku a jako poslední je ve sloupci uvedena cena celkem za uvedené zboží v řádku. Poslední řada je vyhrazena celkové ceně zboží za daný list. Pod nimi u spodního okraje je místo na datum a podpisy členů inventurní komise.

Po sečtení celkové ceny na všech listech vyjde stav zásob na prodejně, ve skladech a případně ve výlohách a porovná se s účetní závěrkou.

 

 

Elektronická inventarizace se provádí pomocí pokladen tak, že se načtou jednotlivé druhy a počty zboží jako při prodeji přes pokladnu a namarkují. Dále pak PC vyhodnotí stav zásob a porovná s účetní závěrkou. Takto lze provést inventuru pouze tam, kde jsou el. Pokladny napojeny i se skladem na PC s daným programem.

 

  

Domácí úkol: opakování učiva ke 4. kontrolní písemné práci

vypracování „ukázkového inventurního soupisu“ zboží s charakterem a cenami zboží  souvisejícími na provozovně, kde vykonáváte odborný výcvik.

 

Komentáře

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA