4. hodina Hlavní zásady psaní a sestavování obchodní korespondence
4. 8. 2009
4. hodina Hlavní zásady psaní a sestavování obchodní korespondence
Sloh úředních a obchodních dopisů
- pravdivý: dosáhneme tím, že v textu uvádíme věcně správné (ověřitelné) údaje
- logický: jedna myšlenka navazuje na druhou, logicky z ní vychází, vždy musíme dojít k jasnému a konkrétnímu závěru
- přehledný: text dopisu členíme na odstavce, dodržujeme zásadu 1 odstavec = 1 myšlenka
- srozumitelný: snažíme se vyjadřovat myšlenky jednoznačně, zbytečně nezdůvodňujeme, nezabíháme do jiných problematik – věty a větná souvětí se snažíme psát kratší
- stručný: píšeme pouze podstatné, snažíme se vyhnout rozvláčnosti a mnohomluvnosti – stručnost však nesmí být na úkor srozumitelnosti. Jestliže není adresát obeznámen se všemi okolnostmi, musíme vše jasně i obsáhleji vysvětlit
- přirozený: snažíme se o nestrojené vyjadřování, snažíme se spát tak, jako bychom s adresátem hovořili osobně, ale s dodržením všech zásad administrativního stylu
Psychologické zásady v podnikových dopisech
- obchodní a podnikové dopisy mají za úkol ovlivnit a přesvědčit adresáta, proto se v nich používají poznatky a zásady z psychologie
- hlavní psychologickou zásadou je vytvářet v celém dopise u adresáta kladný vztah a stanovisko
Domácí úkol: opakování učiva k 1. kontrolní písemné práci
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář