Jdi na obsah Jdi na menu
 


4. hodina Hlavní zásady psaní a sestavování obchodní korespondence

4. 8. 2009

4. hodina Hlavní zásady psaní a sestavování obchodní korespondence

 

Sloh úředních a obchodních dopisů

 

  • pravdivý: dosáhneme tím, že v textu uvádíme věcně správné  (ověřitelné) údaje
  • logický: jedna myšlenka navazuje na druhou, logicky z ní vychází, vždy musíme dojít k jasnému a konkrétnímu závěru
  • přehledný: text dopisu členíme na odstavce, dodržujeme zásadu 1 odstavec =  1  myšlenka
  • srozumitelný: snažíme se vyjadřovat myšlenky jednoznačně, zbytečně nezdůvodňujeme, nezabíháme do jiných problematik – věty a větná souvětí se snažíme psát kratší
  • stručný: píšeme pouze podstatné, snažíme se vyhnout rozvláčnosti a mnohomluvnosti – stručnost však nesmí být na úkor srozumitelnosti.  Jestliže není adresát obeznámen se všemi okolnostmi, musíme vše jasně i obsáhleji vysvětlit
  • přirozený: snažíme se o nestrojené vyjadřování, snažíme se spát tak, jako bychom s adresátem hovořili osobně, ale s dodržením všech zásad administrativního stylu

Psychologické zásady v podnikových dopisech

-    obchodní a podnikové dopisy mají za úkol ovlivnit a přesvědčit adresáta, proto se v nich používají poznatky a zásady z psychologie

-    hlavní psychologickou zásadou je vytvářet v celém dopise u adresáta kladný vztah a stanovisko

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Domácí úkol: opakování učiva k 1. kontrolní písemné práci

 

Komentáře

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA