Jdi na obsah Jdi na menu
 


27. hodina Reklamační řízení prodejen

4. 8. 2009

27. hodina Reklamační řízení prodejen

Reklamace vůči dodavateli

-    je realizována tehdy, jestliže dodavatel nebo prodejce nedodrží smluvní podmínky (záměna zboží, chybějící, poškození, chyba ve fakturaci..)

-    v reklamaci je nutno přesně popsat zjištěné nedostatky a uvést co zákazník požaduje:

-    oprava

-    výměna

-    sleva z ceny

-    náhrada jiným zbožím

-    zrušení smlouvy

součástí reklamace by měly být důkazné prostředky (zápis o vadách, reklamační list, vzorek vadného zboží je-li možno, znalecký posudek)

-    používá se forma indiv. psaného dopisu, předtisku, většinou psána strojopisně (i ručně)

-    formát A4 a musí být vždy posílána doporučeně

OBSAH:

-        potvrzení příjmu zásilky

-        důvod reklamace s konkrétním popisem všech vad

-        konkrétní požadavek

-        pozdrav, razítko a podpis

Odpověď na reklamaci - po prošetření reklamací musí dodavatel odpovědět odběrateli.

·                         kladná = uznání reklamace (v plném rozsahu x částečně)

·                         záporná = odmítnutí reklamace (formulace zdvořilá – důrazná!)

Obsah uznání reklamace

·             omluva a vysvětlení vad v dodávce

·             způsob řešení reklamace (přistoupení k návrhu odběratele x vlastní řešení)

·             ujištění, že další dodávky budou v pořádku

Způsoby vyjadřování v uznání reklamace

Omluva a vysvětlení vad v dodávce

Omluvte-chybu-ve-výpočtu-fa …
Velmi-nás-mrzí,-že-naše-poslední-odávka-nebyla-v pořádku …
Omlouváme se za potíže, které jsme Vám způsobili …

Způsob řešení reklamace (přistoupení k návrhu odběratele x vlastní řešení)

Vaši reklamaci uznáváme v plném rozsahu a poškozené zboží Vám ihned vyměníme …

Ujištění, že další dodávky budou v pořádku

Ubezpečujeme Vás, že tyto chyby se v budoucnu již nebudou opakovat 

Obsah odmítnutí reklamace

·                         důvody odmítnutí reklamace

·                         doporučení, na kterou instituci se má odběratel obrátit (např. na přepravní společnost)

Způsoby vyjadřování v odmítnutí reklamace

Důvody odmítnutí reklamace

Vaši reklamaci nemůžeme uznat, protože jste ji uplatnili po uplynutí záruční doby …
Vzhledem k tomu, že výrobky jsme kvalitně zabalili, nemůže uznat Vaši reklamaci …

 

Procvičení indiv. stylizovaného reklamačního dopisu z učebnice

Domácí úkol: opakování učiva ke 4. kontrolní písemné práci

 

Komentáře

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA